Pokud jsme se rozhodli si zakoupit elektrokolo, protože už nás docela unavuje, jak nás každý do kopců předjíždí a navíc s takovým kolem si můžeme klidně vyjet s celou rodinou, tak není nic jednoduššího, než vyrazit na nákupy. Nabídka je samozřejmě bohatá, ale ne všechny modely jsou vyhovující. Díky vyšší vstupní investici je lepší nevybírat podle obrázku, ale podle toho, jak nám kolo padne doslova do ruky a jak se nám na něm bude sedět. To sice není jediný parametr, ale v podstatě nejdůležitější. Když si zrovna nebude jistí výběrem, tak není problém například oslovit , kde můžeme získat ještě další rozhodující informace pro koupi kola.
Kam a kde budeme jezdit?
Správná otázka. Pokud si chceme kupit kolo, tak je vlastně hodně důležité, za jakým účelem ho chceme a do jakého terénu. To jsou rozhodně důležité parametry. Pokud chceme s kolem cestovat, což dnes také není žádný problém, a navíc nás k tomu může motivovat i výstavba nových cyklostezek, tak potřebujeme nejvhodnější typ. Zde není na místě si hrát na hrdinu, který všemu rozumí, ale lepší bude se rovnou poradit s prodejcem. Horské, cestovní, skládací, silniční nebo městské kolo? Každé z nich má úplně jinak provedenou konstrukci, pohon, odpružení a mnohem více, než si vůbec dovedeme představit.
Rám přesně na míru
Takové kolo bude prostě nejpravděpodobnějším naším favoritem pro sjednocení s ním. Rám podle naší postavy. Existují na to i speciální tabulky, ale v podstatě se jedná o to, že se měří vzdálenost mezi středem šlapací osy a koncem sedlové trubky. Poté se podle rozměrů můžeme orientovat, jaké kolo by nám nejlépe vyhovovalo. Ono je to skoro podobné jako označení u textilního oblečení. Jenomže i zde se nemusíme zrovna shodnout s velikostí, která zde bude označena. Proto je lepší si na živo kolo vyzkoušet. A když budeme mít zrovna nějaký problém nebo specifickou postavu, tak lze jakýkoliv doplněk upravit na míru pohodlnosti. To se například týká sedačky, ale samozřejmě i jiných komponentů. Jezdit na kole nebylo snad nikdy jednodušší a také zábavnější, než je nyní.