Dobří návrháři musí umět zachytit ducha doby. Je potřeba začít tvořit v okamžiku, kdy se ve vzduchu začne něco tetelit. Éru krátkých sukní, dlouhých nohou, tenkých postav, chlapeckých sestřihů zosobnila modelka Twiggy, která se stala módní ikonou 60. let.
Móda Mary Quantové představovala to, v čem jí samotné bylo dobře a to z ní udělalo autoritu na módním poli.V těchto letech sukně svých modelů ustřihne na šokující délku, vysoko nad kolena. A vymyslí pro ně název podle druhého slova názvu kultovního automobilu Morris Mini.
V tuto dobu si otevře butik nazvaného Bazaar, ve kterém je klientela tvořena především z řad studentů a bohémy. Sama Mary nosí krátké sukně, ale zákaznice chtějí stále víc kratší. A tak samy udávají tón mladistvým šatům, které navrhuje a ve kterých se můžete volně pohybovat, běhat a skákat.
Minisukně!
O Bazaaru se brzo mezi mladými Londýňany vědělo a začal být hojně navštěvován. Jeho výloha zářila dekoracemi ve stylu pop-artu a barevností. Uvnitř hrála současná muzika. Velký úspěch ji přinese model „šíleného pyžama“, který si oblékla na zahájení provozu butiku. Objeví se na stránkách renomovaného časopisu Harper´s Bazaar a Mary to ukáže cestu.
Má ukončenou výtvarnou školu, ale není vyučená švadlena. Tak se do toho dá sama. Krejčovině se učí po večerech. Oblečení, které v té době vytvořila, dokázalo vystihnout trend, který byl tenkrát mezi mládeží. Představovaný jazzovými kluby, espresso bary a vinylovými deskami. Stála na začátku ohromné renezance v módě.
Bazaar v Chelsea brzy přestal dostačovat, bylo nutné otevřít druhý a nakonec jich v Anglii bylo stopadesát. A více než dvakrát tolik po celém světě. Vyvážela do zemí od USA po Japonsko. Podařilo se jí rozehrát novou éru oblékání a přitom držet ceny na uzdě. Aby vyhovovaly především mladé klientele, která mívá poloprázdnou peněženku. Podpořit kult bezstarostného mládí.