Pokud teprve chcete začít podnikat, být svými pány a vydělávat si sami na sebe, musíte se nejdříve rozhodnout, zda začnete podnikat jako fyzická nebo právnická osoba, obě formy podnikání mají své výhody i nevýhody a samozřejmě každá z nich se řídí jiným zákonem.
Ať už si vyberete první či druhou možnost, nebo už dokonce jste podnikat začali, ale kancelář nebo obchod máte častěji prázdný než plný a začínáte propadat beznaději, nezoufejte, jen jste např. nezvolili správný druh reklamy nebo dokonce zatím ještě nemáte žádnou, s tím je třeba rychle něco udělat.
1) v první řadě musí reklama zákazníka upoutat
2) správná reklama musí jasnou formou sdělovat, jaké produkty vlastně nabízíte
Pro tyhle dva body si musíte zjistit několik informací:
– hlavně kdo budou Vaši zákazníci, např. pokud máte obchod s pánskými obleky, jen těžko k Vám zavítá babička v důchodu
– musíte dobře poznat své nynější i potencionální zákazníky, porozumět jejich potřebám, VŽÍT SE DO JEJICH ROLE
– ve své reklamě musíte zdůraznit, proč právě Vámi nabízené zboží nebo služby jsou jedinečné (záleží na druhu podnikatelského záměru), podle potřeb zákazníků
Ujasněte si cíl Vaší reklamy, pokud jste podnikat právě začali, bude reklama zaměřená na vznik Vaší firmy, pokud již podnikáte a chcete reklamou vyzdvihnoutnový výrobek uváděný na trh, pak bude reklama zaměřena na něj apod.
Způsobů jak vznik své firmy nebo své zboží či služby propagovat je mnoho:
– můžete využít média (televize, rozhlas) – televize je nejrozšířenější prostředek pro komunikaci, tím, že to potenciální zákazník i slyší, jaké produkty či služby nabízíte, je to pro něj lépe zapamatovatelné, nevýhodou u reklamy v televizi jsou poměrně vysoké náklady
– další možností může být tisk (noviny, časopisy) – u této formy reklamy je dobré si zjistit, jaké noviny a časopisy lidé Ve vašem okolí (Vaši potencionální zákazníci) nejvíce kupují či odebírají, výhodou této reklamy je, že jejím prostřednictvím na rozdíl od televize můžete sdělit více informací
– můžete zvolit také formu venkovní reklamy – např. billboardy, polepy různých venkovních ploch, u této formy je výhoda, že si jí všimne větší počet lidí, a právě z toho důvodu by měla „upoutat“ na první pohled
– samozřejmě nesmíme opomenout možnosti reklamy na internetu, pro tu se rozhodněte také podle cílové skupiny Vašich zákazníků, jak už bylo zmíněno výše, babička v důchodu pravděpodobně internet nemá, tudíž pokud se chystáte otevřít si obchod např. na vesnici nebo v menším městečku, reklama na internetu Vám moc užitku nepřinese
– další formy v podobě letáčků do schránek apod. může také nastartovat Vaše podnikání.