Ano i řidič kamionu může mít přestávku. A co více, dokonce musí. Pokud se pohybuje v zemi Evropské unie, musí dodržovat nařízení EHS č. 561/2006, které vstoupilo v platnost 11. dubna 2007. Z něj plyne, že žádný řidič nesmí jet v jednom zátahu déle nežčtyři a půl hodiny. Pak musí udělat přestávku, a to na dobu nejméně čtyřiceti pěti minut. Tu si však může rozdělit, ale dodržet dobu jízdy musí.
Zajímavé je, že v USA v podstatě nic takového není, tam má řidič povolenu dobu jedenácti hodin v jednom kuse, takže prakticky není nijak omezen.
Mimo země EU pak musí řidič také dodržovat pravidla, ale ta jsou již jiná. Jde o dohodu AETR. Tato zkratka je z francouzského Accord européen sûr les transports routiers.
Proto si majitel firmy nebo spediční společnosti musí také občas kontrolovat, zde se tento čtyř a půl hodinový interval dodržuje. Zcela jistě tak činí i ve firmě kamionová doprava Plzeň Shipvio. Tato firma má pod sebou spoustu řidičů a vozů, ale přesto musí dbát na jejich bezpečnost a tím i samozřejmě nabezpečnost nákladu, který vezou a za který de fakto firma ručí. A že to nebývají malé náklady a že stojí peníze, je asi každému jasné.
Řidič kamionů má vůbec více povinností než jen točit volantem. Ostatně, víte, kdo je to vlastně muž tohoto povolání? Nemůže se tak nazývat každý kdo řídí trojkolku, nebo pickup. U nás je to stanoveno tak, že za kamion se považuje každý přívěs za tahačem nad dvanáct a půl tuny.
Takže řidič se musí vyznat ve více oborech. Musí být i částečně automechanika při některých závadách si musí umět poradit sám. Musí si umět dopředu spočítat kudy a jak pojede, nemá-li dán přesný plán jízdy GPS systémem, který jej kontroluje.
Tito šoféři by pak měli jezdit tak, aby neudělali z ostatních aut tahací harmoniky a z nákladu bezcenný brak. Jinak spláčou nad výdělkem.