Pokud chceme si vytvořit svoje vlastní webové stránky, ale takové, aby byly funkční a online pro každého, kdo bude něco hledat na internetu, tak se zkrátka bez webhostingu neobejdeme. Je to vlastně něco podobného jako náš reálný pronájem nějaké místnosti pro naše podnikání. My nemáme server, ale pouhý materiál. Ten potřebuje zviditelnit, dát do oběhu a zkrátka vdechnout mu život. Pokud nápady zůstanou uložené na pevném disku našeho počítače, tak je to v podstatě úplně k ničemu. Jen díky správnému webhostingu bude dílo zviditelněno na internetu a bude fungovat 24 hodin denně online. Za to nám bude ručit jeho poskytovatel. Nic méně, aby vše fungovalo, musí jít ruku v ruce s doménou, což je adresa, na které naše veledílo poběží.
Správný webhosting
Nabídek firem a poskytovatelů je skutečně dostatek a jak si vybrat toho vyhovujícího zase nemusí být takový oříšek. Přesto jsou některé věci, které by mohly být nápomocny k rozhodnutí.
1. Redakční systém – to se jedná o publikační systém, kde můžeme v klidu tvořit texty a propagaci, aniž bychom museli umět programovací jazyk. Asi nejlepší je samozřejmě pro nás v českém jazyce. A pozor, mnohdy je součástí webhostingu zdarma. Mezi nejznámější bude rozhodně patřit WordPress, Drupal nebo Joomla.
2. Technická podpora – je to taková berlička jistoty. Když zkrátka nebudeme cokoliv vědět nebo bude nějaký problém prakticky s čímkoliv, tak by tu taková podpora měla být 24 hodin denně pro nás. Ideálně opět v češtině.
3. Zabezpečení – každý obsah je originální a nechceme, aby byl nějakým způsobem napadený. Ovšem to samé platí o tom, že bychom si měli dostatečně zjistit od poskytované firmy, že má opravdu kvalitní a funkční antivirovou a proti spamům dokonalou ochranu.
4. Velikost – nejedná se o firmu, ale o prostor, kolik nám ho poskytnou. Záleží na tom, co budeme chtít prezentovat. V tomto případě bude na místě zjistit všechny náležitosti. Pro zveřejnění e-shopu, blogu nebo služeb můžeme požadovat jiný prostor, dokonce až neomezený pro náš web.
5. E-maily – ty budeme rozhodně potřebovat, ale záleží opět na našem zaměření webových stránek. Možná by bylo na místě si zjistit, zdali firma má možnost obnovení v případě technické závady, přece jenom ztratit data a informace není příjemná záležitost.