Poté, co zveřejníte váš e-shop na internetu, dostane se dříve nebo později do indexu internetových vyhledávačů. Ty využijí speciální algoritmy, které prozkoumají všechny aspekty vašeho e-shopu, a podle nich ho zařadí do příslušných kategorií jejich seznamu. Ty následně využijí při odpovědi na dotazy, položené uživateli vyhledávače. A, právě pozice vašich stránek, závisející na určitých faktorech, bude tématem tohoto článku. Zaměří se na několik kroků, které je třeba udělat, aby zde byla alespoň minimální šance na dobré umístění.
Klíčová slova
Pokud chcete na trhu uspět, musíte pochopit svoje zákazníky. A právě toto pochopení je nezbytné pro správné umístění ve výsledcích vyhledávání. Takže, vžijte se do svých zákazníků, zaměřte se na slova, která využívají, když vyhledávají vaše produkty, či když je popisují při komunikaci s vámi. Samotné vyhledávače vám v tomto procesu podávají pomocnou ruku, jelikož nabízejí nástroje pro lepší zmapování klíčových slov, využívaných v souvislosti s určitým produktem nebo činností. U Googlu se například jedná o tzv. „Google Keywords tool“.
Vstupní stránka
Máte-li sepsáno dostatečné množství klíčových slov, je možné se přesunout k následujícímu kroku. Musíte si rozvrhnout, jakou část vašeho webu by měl zákazník vidět, když zadá určité klíčové slovo. Vyhledávače oceňují, když se na vašem webu nachází velmi jasně vymezené kategorie, které korespondují s hlavními klíčovými slovy, pod kterými je tento typ obsahu vyhledáván.
Kvalitní obsah
Pokud se na moment zastavíme u obsahu, musíme zdůraznit, že se jedná o naprosto klíčovou část. A to nejenom z vcelku jasné perspektivy poskytování toho nejlepšího servisu vaším zákazníkům, ale i z hlediska SEO. Algoritmy vyhledávače odměňují weby, které zákazníkům nabízejí propracovaný a relevantní obsah. Dávno pryč jsou ty doby, kdy stačilo naplnit text klíčovými slovy, aby se na něj vyhledávače nachytaly. Proto je nutné, aby při psaní textů byl brán zřetel nejenom na množství a hustotu klíčových slov, ale i na kvalitu samotného textu. S tímto problémem souvisí i další typ, který můžete využít. Mnoho e-shopů se zaměřuje pouze na prodej produktů, a zapomíná při tom, že může svým zákazníkům posloužit i jinak. Nabídněte proto nejenom zboží, ale i dobrou radu či recenzi. Zákazníci i vyhledávače vás odmění.